14 Ağustos 2012 Salı

Başak'ın Halleri - Ben Kadınım


Merhaba !
Ben bir kadınım;
Küçük yaşta öğretmeye başladılar bunun ne demek olduğunu.
Öyle her şeye gülünmemeliymiş, ortalık yerde çok dolaşılmazmış laf olurmuş, kısacık etekler elbiseler giyilmezmiş namus gidermiş...
Sahi neydi namus? Onların namus dedikleri şey iki bacak arasında mıydı gerçekten?
Önce “kız”dım, sonra “kadın” mı olurdum?
Ben bir kadınım;
Şiddetle, dayakla günler belki yıllar boyu işkenceye maruz bırakılan.
Sesimi çıkarmaya kalkarsam neler olacağıyla ilgili tehditler savrulan, “ölüm” dahil...
Ben bir kadınım;
Görevlerim ;
!Çocuk-“lar” yapmak ve onlara bakmakmış;
Evet çocuk-lar, kimi yerlerde bana,kadına, damızlık hayvan muamelesi yapıyorlar.
!Bir diğer görevim güzel yemek yapmak, kocamın karnını doyurmakmış.
Koca demişken,
 “Karının sırtından sopayı, karnından sıpayı eksik etmeyeceksin!” de onun toplumdaki misyonu...
!Kocamın gönlünü hoş tutacakmışım, yatağını boş bırakmayacakmışım. Bırakmayacakmışım ki kocam başka kadınlara gitmesinmiş.
!Okumama gerek yokmuş, çünkü kocam bana bakarmış. Yeteneğim falan varsa bırak körelsin ne lüzumu varmış benim en başta gelen vazifelerim varmış zaten.
Yani ekonomik özgürlük kadına göre değilmiş öyle diyorlar. Hem başka adamların olduğu yerde çalışırsam mazallah namus gidermiş laf olurmuş.

Bu sığ düşünceler içinde kadın olmak öyle zor ki dünyanın her yerinde...
Tüm kadınlar hep bir ağızdan bunu söyleriz değil mi? : “Kadın olmak zor!”...
Olağanüstü hikayeler bir yana, sadece ve sadece dışarıda geçirdiğimiz bir günümüzü düşünün...
Kadın olarak ne kadar zor durumlara göğüs germek zorunda olduğumuzun farkındasınız değil mi?
Kaç çift gözün tacizine uğruyor, pis bakışlara maruz kalıyoruz.
Çirkin sözlerle laf atıp rahatsızlık verenleri saymıyorum bile...
Belki toplu taşıma araçlarında kalabalıktan istifade edip oramızı buramızı ellemeye çalışanlar oluyor.
Kimimiz ses çıkarıyor, kimimiz tepki göstermeye cesaret edemiyor belki de.
Sırf kadın olduğumuz için gece dışarıda gezemiyoruz. Gezersek kötü gözle bakılıyoruz.
Yine sadece kadın olduğumuz için kimi işlere alınmıyoruz.
Trafikte kaza olduğunda hep kadın sürücülerden bilinir, kadın araba süremez denilir.
Bu arada kadının trafikte bile taciz edildiğini söylememe gerek yok sanırım?..
Çok  zorlukla karşılaşıyoruz ama bu herşeyin sonu değil.
Çünkü
Ben bir kadınım;
Dalından koparılmaya çalışılan, ama dik durmaya inat eden...
Ben bir kadınım;
Güçlüyüm, gücümü hafife almayın...
Ben bir kadınım;
Gelecek güzel günlerin umudu...
Ben bir kadınım,
Ve bununla gurur duyuyorum!

Dip Not : Emekçi kadınlarımız dünyadaki toplam işin %66’sını yaptıkları ve yiyeceklerin %50’sini ürettikleri halde dünyadaki gelirin yalnızca %10’unu kazanıyor. Yorumu size bırakıyorum.

Başak 

0 yorum: